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5/23(토) 한 사람

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작성자 인터내셔널갈보리교회 작성일20-05-19 15:54 조회104회 댓글2건

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JnLe님의 댓글

JnLe 작성일

Rom 5:12-16
A Pivot in History: From Adam to Christ

SCRIPTURE
But the free gift is not like the transgression. For if by the transgression of the one the many died, much more did the grace of God and the gift by the grace of the one Man, Jesus Christ, abound to the many. (Rom 5:15)

OBSERVATION
Summary
1) "Epidemiology" of sin and death [sin through one man; and death through sin; then death to all as all men sin], 2) their reality before the coming of the Law [sin was in the world, though it was not imputed; and death (entered because of sin and) reigned], and 3) the contrast between the grace and the sin [the sin of one man resulted in the condemnation of the many, but by the grace of the one man, the many transgressions resulted in justification]

Who is God?
- Gold solved the issue of sin and death, which stood to condemn us, by His gifts of the Law (revealing and imputing sin to us) and of the grace (overcoming sin and forgiving us from sin), which stands to justify us.
- God restored all things and all men by sending the One Man—Jesus Christ—from all the messes and troubles caused by the fall of the one man, Adam.

APPLICATION
Through Adam, sin came and (with sin) death also came, which quickly spread to all for all sinned. Even if they didn’t sin by the mold of Adam or before the introduction of the Law, thus it was not imputed to men yet, the matter of the fact is they all sinned and thus death still reigned. Through Another Man, Jesus Christ, however, grace came and it abounded to the many. A point of true conversion was that while one transgression led to the death of the many, many transgressions led to the grace by one man abounding to the many. A pivot took place in man’s history from Adam to Christ. Before, men were under condemnation. Now, however, by putting our faith in Christ, we now stand justified.

Thus, God’s plan of salvation can be summed as a conversion and a pivot in the history of both mankind and each man from Adam to Christ, from condemnation to justification.

After the conversion, our mission then should be twofold. First, since Christ set us free, we shall “keep standing firm and do not be subject again to a yoke of slavery under sin and death.” Second, we shall spread the good news and ask for the power of the Holy Spirit as we do so to the ends of the earth (Ac 1:8) and till the end of the time (Mt 28:20). And, no matter what happens along the way, I will remember and confess, “I shall decrease and He must increase,” and “I have been crucified with Christ; and it is no longer I who live, but Christ lives in me; and the life which I now live in the flesh I live by faith in the Son of God, who loved me and gave Himself up for me.”

PRAYER
God, thank You for giving me the new life. Father, help me always live under Your freedom and spread Your gospel to the world. In Jesus Christ’s Name, I pray. Amen

sharon님의 댓글

sharon 작성일

묵상, 은혜의 부요함을 누리자. 롬 5:15

그러나 이 은사는 그 범죄와 같지 아니하니 곧 한 사람의 범죄를 인하여 많은 사람이 죽었은즉 더욱 하나님의 은혜와 또한 한 사람 예수 그리스도의 은혜로 말미암은 선물은 많은 사람에게 넘쳤느니라

OBSERVATION

Summary
창의의 결과로 은혜의 부요함 , 은혜의 능력, 은혜가 왕노릇하는 삶을 설명한다

Who is God
하나님은 죄를 이기는 은혜로 예수 믿는 우리를 축복하신다.


APPLICATION

칭의의 축복을 오늘 로마서 5장에서 은혜로 결론한다,. 로마서 5 장에는 은혜. 은사. 선물, charis 라는 단어가 열한번 사용된다. 성경 전체에서 가장 은혜라는 단어가 많이 등장하는 본문이다.  필립 얀시는 은혜에 대하여 이렇게 말한다. “ 은혜는 우리 시대 마지막 최고의 단어이다. 물 한 방울 속에 해의 모습이 숨어 있듯이 복음의 진수가 그 속에 들어 있다. 세상은 자기도 모른 사이에 은혜에 목말라 한다..... 안식처 없이 표류하는 세상이 믿음의 닻을 내리기에 은혜만큼 좋은 곳은 없다.” 시몬느 베이유는 “중력과 은혜라는 두 개의 거대한 법칙이 온 우주를 지배한다“라고 말한다.  과연 나는 얼마나 은혜를 누리고 살아가는가? 바울은 구원받은 자가 누리는 은혜를 보다 선명하게 설명하기 위해 일종의 대조법을 사용한다. 

오늘 본문에는 2가지 인생, 2가지 왕국이 뚜렷하게 대조를 보이며 등장한다.  이 땅의 모든 인생을 아담에 속한 아담의 후예와 그리스도에 속한 그리스도의 후예로 나누고 있다.  아담의 후예는 아담의 불순종으로 인하여 죄를 물려 받은 죄인의 인생으로, 정죄받고 심판받아 사망으로 간다.  그러나 그리스도의 후예는 그리스도의 순종으로 말미암고 이를 믿는 사람들이 은혜안에 살아가며 의로운 삶을 살고 생명을 얻고 영생으로 나아간다.  이땅의 모든 사람들은 한사람의 예외도 없이 이 두가지 부류중의 한가지이다 .  이 같은 대조를 통해서 바울이 드러내기를 원했던 포인트는 바로 하나님의 은혜의 역사이다.  은혜에 대하여 본문 가운데 생각해보자.

은혜의 속성은 넘치고 풍성하다.  더욱, how much more,  이라는 단어가 반복적으로 등장한다. 한마디로 죄의 역사보다 은혜의 역사가 더욱 넘친다고 사도바울은 반복적으로 말씀한다.  은혜는 항상 우리 생각 이상으로 풍성하다는 의미이디.  죄가 아무리 강하고  악해도 죄를 이기는 은혜가 더욱 강하고 풍성하다 . 은혜가 무슨 뜻인가?  로마서 5:6-8 에 요약되어 있듯이 연약하고 무능하고 경건치 않았고 죄인이며 원수되었던 우리를 향해 베풀어주시는 하나님의 무조건적인 사랑을 뜻한다.  God’s Riches At Christ’s Expense  죄보다 은혜가 넘친다 이것이 무슨 뜻일까. 죄때문에 은혜를 안주시지 않는다는 의미이다.  우리는 어떤 사람이 나에게 잘못하면 싫어지고 멀어진다. 그런데 하나님께서는 그러시지 않고 오히려 죄가 더한 곳에 은혜를 넘치게 하신다.  하나님의 은혜를 가로막을 수 있는 장애물이 없다는 것이다. 죄로 인해 하나님의 은혜는 사라지지도 않고, 줄어들지도 않는다. 다만  우리 자신의 정죄 의식이 하나님을 피하게 하는 것이다. 큰 홍수가 나서 모든 것을 뒤덮듯이 하나님의 은혜는 우리의 죄를 뒤덮는다.  하나님의 은혜는 우리의 죄를 삼켜버린다.  그리하여 죄로 인한 모든 벽을 예수님의 이름으로 헐고 우리는 은혜의 보좌 앞에 담대히 나아갈 수 있다.

주님의 풍성한 은혜를 깊이 깨닫고 그 위에 견고히 서 있자. 예수님은 당신의 신분을 우리에게 사용하도록 허락할 뿐 아니라 예수님의 이름으로 얻을 수 있는 모든 능력과 유익들을 무제한 누리라고 허용하신다. 우리는 그분의 신분을 도적질한 것이아니라 그 분의 신분을 선물받은 것이다. 마틴루터는 하나님 은혜의 공급을 의심하는 것은 마치 참새가 하늘을 날며 이 하늘이 우리가 날라다닐 수 있도록 충분히 넓은가 의심하는 것과 같고 물고기가 바다속에 다니먄서 이 바다가 우리가 헤엄쳐 다닐 수 잇도록 충분히 넓을까  염려하는 것과 같다고 말했다.  하나님 은혜의 부요함을 믿자.

Sin to avoid, 죄의식에 눌리어 은혜를 축소시키는 습관 회개한다
Promise to hold 은혜는 죄를 이긴다
Action to take place 은혜안에 서 있자

하나님 아버지, 예수님 통하여 우리를 받아 주시고 이렇게 부요하신 은혜로  축복하심 너무도 감사합니다.  오늘도 창일한 은혜의 강에서 수영하겠습니다. 오늘도 넘치는 은혜의 부요함에 저의 영혼과 육체를 맡깁니다. 할렐루야,


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