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06/26(토) 이는 이제 교회로 말미암아

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작성자 인터내셔널갈보리교회 작성일21-06-10 20:03 조회105회 댓글2건

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sharon님의 댓글

sharon 작성일

묵상: 교회의 비밀 , 엡 3:10

이는 이제 교회로 말미암아  하늘에서 정사와 권세들에게 하나님의 각종 지혜를 알게 하려 하심이니.
 
OBSERVATION

Summary
사도 바울은 복음의 비밀과 그 은혜의 경륜에 대하여 말씀하며 그 모든 계시가 교회에 주어졌다고 말씀하며 이를  모든 하늘의 영과 통치와 권세자들에게 선포할 교회의 사명에 대하여 말씀한다,

Who is God
• 하나님께서 그리스도를 통하여 이방인들을 구원하실 계획들을  이미 오래전부터 선지자들에게 계시하셨다,
• 하나님께서는 예수안에서 이방인들도 유대인과 함께 상속자가 되고, 함께 지체가 되고, 함께 약속에 참여하는 자가 되게 하셨다.
• 하나님은 구원계획을 계시하기 위하여 교회를 세우셨다.

APPLICATION

이 땅에 세워진 교회는 무한히 신비한 기관이다. 교회에는 막중한 임무가 주어져있다. 본문가운데, 교회에 맡겨진 특권과 임무를 본다.

교회에는 하나님의 각종 지혜가 계시되어 있다. 하나님은 영원전부터 만물을 창조하신 분으로 묘사되어 있다. 인간이 새 한 마리를 창조할 수 있겠는가? 나는 새 한 마리는 커녕 풀잎 하나도 만들지 못한다. 하나님은 모든 만물, 하늘의 새, 땅위의 육츅과 모든 식물, 바다의 모든 생물, 그리고 창조의 극치인 인간을 만드신 분이시다, 누가 그 분의 지혜를 따라갈 수 있겠는가? 누가 하나님의 명철을 감히 흉내라도 낼 수 있겠는가? 그 신묘막측한 하나님의 지혜를 하나님께서는 교회에 계시하셨다, 교회는 이 땅에서 유일하게 하나님의 지혜와 명철을 가지고 이 땅을 다스릴 수 있는 곳이다. 

하늘에서 정사와 권세를 가진 영들은 온 세상 어둠의 주관자들을 의미하며 가장 강력한 능력을 가지고 이 세상을 움직이는 자들이다. 누구도 이들에 대항하여 싸울 수 없는 강한 자들이다. 그런데 오직 하나님의 교회는 이들에게 .하나님의 지혜를 알게 할 수 있고 이들과 대항하여 싸울 수 있으며 승리할 수 있는 더 강한 자들임을 오늘 본문은 우리에게 알게 한다. 그렇다. 교회는 초 자연적인 하나님의 능력을 가지고 모든 세상을 주관할 수 있는 초 강력기관임을 의미한다. 교회는 약한 곳이 아니다. 교회는 세상이나 권세에 의하여 만만하게 다루어지는 곳이 아니다.
 
그래서 예수님은 우리에게 천국 열쇠를 주셨다고 말씀하셨다. 놀라운 권위와 권세가 교회에 주어져있음을 의미한다. 그렇다. 교회는 이렇게 초자연적인 강력한 하나님의 대행기관이다. 그래서 교회는 가르쳐야 한다. 하나님이 누구신가? 교회가 무엇인가? 우리가 누구인가를 가르쳐야 한다. 우리는 가장 강한 사람들이다. 교회의 결정은 온 우주에서 최우선의 결정이며 가장 강한 결정이다.  세상을 두려워하지 말라. 세상이 가진 부와 테크닉과 권세를 부러워하지 말라. 약할 때 강함되시는 주님을 의지하라.  주님은 모든 통치와 권세와 능력과 주권을 가지고 만물을 다스리신다. 북한도 주님께 돌아올 것이다. 이스라엘도 주님께 돌아올 것이다.

Sin to avoid, 세상을 두려워하거나 부러워하거나 세상적인 것들을 의지하지 말라
Promise to hold, 하나님은 교회를 통하여 하나님의 구원계획을 온 세상에 알리신다
Action to take place. 구원의 복음을 더 담대하게 가르치고 전파하자

주님, 우리 교회가 이같은 하나님의 지혜와 권위와 권세를 가진 초자연적인 강력한 하나님의 대행기관이요, 우리 예수님의 몸이며, 천국 열쇠를 가진 교회로 계속하여 무장시키며 사용하여 주옵소서. 하나님의 각종 지혜, manifold wisdom, 이 우리교회에 항상 계시되게 하소서. 그리고 담대하게 구원의 비밀, 하나님의 나라 회복의 비밀을 가르치는 교회되게 하소서. 아멘.

JnLe님의 댓글

JnLe 작성일

Eph 3:1-12
Christ’s calling

SCRIPTURE

To me, the very least of all saints, this grace was given, to preach to the Gentiles the unfathomable riches of Christ. (Eph 3:8)

OBSERVATION

Summary
- Paul not only recaps how marvelous the mystery of Christ is (vv. 6, 8b, 11) but also talks about how marvelously it has been revealed and even to him (vv. 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12).

Who is God?
- God’s revelation of the mystery of Christ is comparable to—and greater and more final than—the revelation of the Torah at Mt. Sinai. 
- While He called Israel through Sinai’s revelation, He called the Gentiles—the nations—through the revelation of the mystery of Christ.
- While He chose Moses to reveal Him at Mt Sinai, He chose the holy apostles and prophets in the Spirit to reveal His Son Jesus.
- While it has been hidden for ages, God eternally purposed His plan to reveal His Son to save the world and revealed it at the fullness of the times.

APPLICATION

Paul marvels at not only the mystery of Christ but also (to a GREATER degree) how it got administered to and through people, and even himself.

A quick glance at his apposite marvel at the mystery: “the stewardship of God’s grace,” “the mystery of Christ,” “the administration of the mystery,” “the manifold wisdom of God,” and “the eternal purpose which was carried out in Jesus Christ,” not to speak of the marvelous inclusion of the Gentiles in His Body (v. 6).

Now, his marvel at how it got to him: “to me” (four times at vv. 2, 3, 7 and 8, including once (v. 8) where it comes even ahead of the nature of the call), not particularly because he was so great but, quite the opposite, he was “the very least of all saints.” He doesn’t just call himself “the least of the apostles (cf. 1 Cor 15:9), but the “very least of all saints.” On the one hand, the past when he persecuted the Church really must have really bothered him. On the other, he must also have seen no inherent goodness in himself. Hence, “very least,” meaning “less than the least.”

The irony, however, was this awe set him completely free from even his insufficiency and all the suffering. For instance, he calls himself “the prisoner of Christ Jesus” at verse 1. He was very likely to be in prison but he also suffered so much in the course of his ministry. Neither his insufficiency nor his suffering, however, could stop him from saying yes to His calling. Indeed, as he previously confessed, he remained till the day of his departure to say and boast that it is “by the grace of God I am what I am, and His grace toward me did not prove vain; but I labored even more than all of them, yet not I, but the grace of God with me.” (1 Cor 15:10)

- Sin to avoid: Neither pride, unrepented sin, nor your own insufficiency can or should ever stop you from following the Lord and saying yes to Him.
- Promise to hold: To me, the very least of all saints, this grace was given to be His servant.
- Action to take: Give thanks to the Lord, fight the sin and obey Him until death.

PRAYER

Lord, I’m less than all saints and You called me to be Your servant. Thank You Lord. Help me give thanks to You always, fight the sin and obey You till my final breath and final step. In Jesus Christ’s Name, I pray. Amen


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